Go to previous topic
Go to next topic
Sidste indlæg 09 jul 2021 07:59 af  Stubbe
Sænkningssæt RC46-1 søges
 10 Svar
Skribent Beskeder
Årets Viffer 2017
Kasserer
 
Klubmedlem
Bestyrelsesmedlem

 
Expert Viffer
Posts:2703 Expert Viffer

--
01 jul 2021 09:42

    Sænkningssæt til RC46-1 søges, enten som kødben eller trekantplader.

    Evt. trekantplader til låns så jeg kan opmåle dem, og så selv lave nogle efterfølgende.

    Er der nogen der har målene på dem kan det selvfølgelig også bruges.

    Kontakt mig gerne på 22530956 hvis du kan hjælpe.

    Kristian Lundgaard. (7800 Skive)
    Nuværende maskiner:
    VFR 800 X Crossrunner 2017
    VF4R 750 RC 36-1 1990 - ombygget
    RVF 400 RT NC35 1996
    VFR 750 RC 36-1 1990 reservedelscykel
    Jawa 500 Speedway 2 ventilet 1972
    Årets Viffer 2010
     
    Klubmedlem
     
    Veteran Member
    Posts:3586 Veteran Member

    --
    01 jul 2021 11:26

    Er det ikke et skråplan du kommer ind på, med at sænke en MC.

    Det stjæler af nedlægningsvinklen, centralfoden går tidligere i asfalten, når man kommer i en "kompression".

    Sluttelig bliver sidestøttebenet for langt, så den står lodret op eller ligefrem vælter mod højre.

    Hondas teknikere har nok haft en ide med MC ens geometri. Har selv i mange år måtte nøjes med at have en fod nede ad gangen.

    Endnu en gang fuldbyrdet faneflugt, nu Yamaha TDM 900, årg. 2006. Ex. "Ymahakker Farisær 600" og RC 24-2
    2880 Bagsværd
    Årets Viffer 2017
    Kasserer
     
    Klubmedlem
    Bestyrelsesmedlem

     
    Expert Viffer
    Posts:2703 Expert Viffer

    --
    01 jul 2021 01:36
    Nej i dette tilfælde er det ikke et skråplan. Ved godt sidestøtten skal kortes lidt op.
    Jeg har selv sænket min egen 15mm. Og den kører rigtig fint med det. Kan overhovedet ikke mærke nogen negativ forskel, nærmere tværtimod og nu har jeg kørt næsten 7.000 km med det.


    Sendt fra min SM-A526B med Tapatalk
    Kristian Lundgaard. (7800 Skive)
    Nuværende maskiner:
    VFR 800 X Crossrunner 2017
    VF4R 750 RC 36-1 1990 - ombygget
    RVF 400 RT NC35 1996
    VFR 750 RC 36-1 1990 reservedelscykel
    Jawa 500 Speedway 2 ventilet 1972

     
    Klubmedlem
    Bestyrelsesmedlem

     
    New Member
    Posts:91 New Member

    --
    02 jul 2021 09:11
    Afprøvede lige sænkning af MC ved Højer sluse sammen med MC Gråsten i går aftes. Når alt luft er ude af bagdækket, fungere sidestøtteben stadig fint uden afkortning, dog betragtelig mere usikkert. Nedlægning valgte jeg ikke at teste, da cyklen allerede flaksende voldsomt rundt på vejen ved ligeudkørsel.
    Måske XRunner giver et lidt anderledes resultat. Virker det ikke er det vel forholdsvis let at ændre til originale dele igen?
    Kommer gerne forbi og hjælper med forsøget😊
    Årets Viffer 2018
    Km-sluger 2019
     
    Klubmedlem
    Bestyrelsesmedlem

     
    Expert Viffer
    Posts:1868 Expert Viffer

    --
    02 jul 2021 01:35
    Postet af Lennart på 02 jul 2021 09:11
    Afprøvede lige sænkning af MC ved Højer sluse sammen med MC Gråsten i går aftes. Når alt luft er ude af bagdækket, fungere sidestøtteben stadig fint uden afkortning, dog betragtelig mere usikkert. Nedlægning valgte jeg ikke at teste, da cyklen allerede flaksende voldsomt rundt på vejen ved ligeudkørsel.
    Måske XRunner giver et lidt anderledes resultat. Virker det ikke er det vel forholdsvis let at ændre til originale dele igen?
    Kommer gerne forbi og hjælper med forsøget😊
    Skal det forståes således at du kørte med fladt bagdæk? frown

     

     

     

    Michael Madsen
    2770 Kastrup
    Nuværende cykel
    Honda Vfr800X Crossrunner 2020

     
    Klubmedlem
     
    Expert Viffer
    Posts:561 Expert Viffer

    --
    02 jul 2021 04:27
    øhh det jeg ikke forstå.
    vil jo nok mene, at der skal mere luft i dæk for at støttefoden kommer op efter sænkning?
    jeg vil jo påstå at mc bliver mere stabil pga. lavere tyngdepunkt og fodhvilerne kan jo skiftes he he
    Martin Andersen Dybvad BMWR1200GS VFR 750 RC36/2 solgt Yamaha xj 600 solgt

     
    Klubmedlem
    Bestyrelsesmedlem

     
    New Member
    Posts:91 New Member

    --
    02 jul 2021 08:40
    En helt almindelig punktering, så jo Madsen👍👍 Hjemtur med Falck.

    Men mener da også der findes sænkningssæt til VFR, som trekanter med anden hulafstand end de originale.

     
    Klubmedlem
    Bestyrelsesmedlem

     
    Expert Viffer
    Posts:1920 Expert Viffer

    --
    02 jul 2021 09:52
    Du kan sænke den ca. 3/4" (19mm) ved at vende pladerne mellem støddæmper og svingarm.
    Brian Sørup
    9760 Vrå
    1998 VFR800Fi US
    Ex:
    1998 VFR800Fi
    1996 VFR 750 F RC36-2
    1991 VFR 750 F RC36-1
    1986 VF 500 F2
    1973 Yamaha R5 350
    Næstformand
     
    Klubmedlem
    Bestyrelsesmedlem

     
    Super Viffer
    Posts:296 Super Viffer

    --
    03 jul 2021 12:22

    Postet af Sørup på 02 jul 2021 09:52
    Du kan sænke den ca. 3/4" (19mm) ved at vende pladerne mellem støddæmper og svingarm.


    Det er smart men giver det ikke ubalance
    hvis man kun sænker den bagi?
    4242 Boeslunde Yamaha FZ1 SA Tidligere:Rød vfr 750 årgang '92

     
    Klubmedlem
    Bestyrelsesmedlem

     
    Expert Viffer
    Posts:1920 Expert Viffer

    --
    03 jul 2021 12:38
    Den skal sænkes det samme foran, det er blot at trække gaffelrørene 19mm op i broerne.
    Brian Sørup
    9760 Vrå
    1998 VFR800Fi US
    Ex:
    1998 VFR800Fi
    1996 VFR 750 F RC36-2
    1991 VFR 750 F RC36-1
    1986 VF 500 F2
    1973 Yamaha R5 350

     
    Klubmedlem
     
    Veteran Member
    Posts:3330 Veteran Member

    --
    09 jul 2021 07:59
    https://www.google.dk/search?q=lowering+of+honda+vfr+rc+46&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da-dk&client=safari#imgrc=DJ7kwE2VvX8ZtM
    Brøndbyøster/Farum www.farumsynshal.dk
    Rigtige mænd kører efter kort af papir ;-)


    ---