Hjælp og assistance (klik og fold ud)

Brug for hjælp?

Smileys i forum

Det nye forum har haft lidt vanskeligt ved at vise de korrekte smileys og samtidig give brugeren tilladelse til at indsætte dem.

Det er nu løst ved at udskfite den editor (læs: tekstboks) som man anvender til at oprette eller svare på tråde.

I menu'en i denne nye editor, findes en knap til smileys. som vist på nedenstående billede (dette virker kun for PC, for mobiltelefoner kan man anvende de indbyggede smileys fra telefonen).

Problemer eller ønsker du hjælp?

Der er udarbejdet en side med guides - den kan findes i menuen øverst under 'Information' -> 'How-to guides'. Eller ved at klikke på dette LINK

Forh.Forh. Go to previous topic
NæsteNæste Go to next topic
Sidste indlæg 14-09-2020 02:01 af  Torben S. Madsen
Ny "VFR" i stalden
 14 Svar
Sortér:
Du er ikke godkendt til at oprette indlæg
Side 3 af 3 << < 123
Skribent Beskeder
Årets Viffer 2014
Gallerimaster Expert Viffer
Posts:1713 Expert Viffer

--
25-04-2020 04:33

NEJ NEJ NEJ Torben, min gamle ven ! Det var da en træls oplevelse på en splinterny Tiger. God bedring og hils Sanne :-)

 

SørenS * Silkeborg
* '96 RC 36-2
* Ex: '86 RC24-1, '85 VF500F2,
'72 MZ 150 ets, '53 NSU Fox 125
* We live by the lake - why dont U drop in ? *
Årets Viffer 2009
 
Klubmedlem
 
Wizard Viffer
Posts:4740 Wizard Viffer

--
26-04-2020 10:45
Hej Torben
Tillykke med din 3-benede englænder.
På trods af begyndervanskelighederne er jeg sikker på du bliver glad for den.

3550 Slangerup
Power is nothing without control
Årets Viffer 2013
 
Klubmedlem
 
Wizard Viffer
Posts:4773 Wizard Viffer

--
01-05-2020 12:58
Postet af SørenS på 25-04-2020 04:33

NEJ NEJ NEJ Torben, min gamle ven ! Det var da en træls oplevelse på en splinterny Tiger. God bedring og hils Sanne :-)

 

Jo Søren, men nu er dét prøvet og så behøver jeg jo ikke gøre det igen wink. Jeg kan næsten trække vejret frit igen og vi har da også fået kørt en længere to-på tur sidste søndag. Den test bestod Tigeren til UG, og varmen i håndtag og sæder var højt værdsat yes

Jeg skal hilse igen. Vi slår et sving forbi søen en dag, så du kan prøve en tur.

 

 

Torben S. Madsen
Thurø, VFR 750F (1993), Triumph Tiger 900 GT Pro (2020)
Ex: VFR 750F (1996), VFR 800Fi VTEC, VFR 750F (1991 - RC36/1), VT 250 F (1983)
Årets Viffer 2013
 
Klubmedlem
 
Wizard Viffer
Posts:4773 Wizard Viffer

--
01-05-2020 01:27
Postet af lange på 26-04-2020 10:45
Hej Torben
Tillykke med din 3-benede englænder.
På trods af begyndervanskelighederne er jeg sikker på du bliver glad for den.

 

Tak Lange - og jeg er ganske sikker på, at jeg bliver glad for den. Kombinationen af højt moment ved lave omdrejninger og omdrejningsvillighed er stærkt vanedannende, fornemmer jeg allerede. 

 

Torben S. Madsen
Thurø, VFR 750F (1993), Triumph Tiger 900 GT Pro (2020)
Ex: VFR 750F (1996), VFR 800Fi VTEC, VFR 750F (1991 - RC36/1), VT 250 F (1983)
Årets Viffer 2013
 
Klubmedlem
 
Wizard Viffer
Posts:4773 Wizard Viffer

--
14-09-2020 02:01

Som visse af jer ved, så har jeg i løbet af sommeren fået endnu en ny, gammel (= klassiker) motorcykel i stalden. Den er også rød, ligesom Vifferen og Tigeren, men derudover er den så forskellig fra en VFR, som den næsten kan være surprise.

Det er en BSA Firebird Scrambler fra 1969 (650 cm3 twin, 48-49 HK, 4 gear), istandsat til perfektion - eller så perfekt som en gammel englænder kan blive, og i hvert fald bedre end da  den var ny.

Nu har jeg efterhånden kørt for 100 km småture på den og er ved at vænne mig til dens særheder ... der faktisk ikke var særheder, men nogenlunde dagens standard dengang i 1960'erne, da 4 ud af 10 motorcykler solgt i Europa var af engelsk oprindelse (BSA, Norton, Triumph, Ariel).

Gearskiftepedalen sidder i højre side ... naturligvis? Dét går fint med at huske at bruge højre fod når der skal gearskiftes. Derimod er det hulens vanskeligt at ændre på højre-hånd-og-højre-fod-samtidigt når der skal bremses. Den vane er så indarbejdet, så rygmarven simpelthen ikke vil acceptere, at BSA'en kræver ventrefodsbremsning. Kan man da så ikke bare nøjes med at brugeforbremsen? Jo og nej. Jo, fordi den virker ganske udmærket - og nej, fordi bremselyset kun aktiveres af bagbremsen og dermed venstrefoden wink.

Nå, men heldigvis er udseendet, bundtrækket og ikke mindst lyden alle pengene værd cheeky og det er en fantastik oplevelse at få lov at køre sådan en back-to-basics-motorcykel, hvor hverken maskinens grænser eller naturlovene kamufleres af selvjusterende affjedring og alskens elektroniske hjælpesystemer.

Torben S. Madsen
Thurø, VFR 750F (1993), Triumph Tiger 900 GT Pro (2020)
Ex: VFR 750F (1996), VFR 800Fi VTEC, VFR 750F (1991 - RC36/1), VT 250 F (1983)
Du er ikke godkendt til at oprette indlæg
Side 3 af 3 << < 123