Hjælp og assistance (klik og fold ud)

Brug for hjælp?

Smileys i forum

Det nye forum har haft lidt vanskeligt ved at vise de korrekte smileys og samtidig give brugeren tilladelse til at indsætte dem.

Det er nu løst ved at udskfite den editor (læs: tekstboks) som man anvender til at oprette eller svare på tråde.

I menu'en i denne nye editor, findes en knap til smileys. som vist på nedenstående billede (dette virker kun for PC, for mobiltelefoner kan man anvende de indbyggede smileys fra telefonen).

Problemer eller ønsker du hjælp?

Der er udarbejdet en side med guides - den kan findes i menuen øverst under 'Information' -> 'How-to guides'. Eller ved at klikke på dette LINK

Forh.Forh. Go to previous topic
NæsteNæste Go to next topic
Sidste indlæg 02 aug 2021 10:12 af  Lundgaard
VFR 750 Rc24 mister gnist på cyl 1-3
 20 Svar
Sortér:
Du er ikke godkendt til at oprette indlæg
Side 1 af 512345 > >>
Skribent Beskeder


Junior Viffer


Posts:10
Junior Viffer


--
21 jul 2021 05:52

    Hej Forum

    Jeg har netop købt mig en Honda VFR 750 1987-88 RC24 (billigt som gør det selv projekt)

    Nu til mit problem... Mc'en mister gnist på begge tændrør på cylinder 1 og 3, så snart jeg giver motoren en smule omdrejninger over tomgang.  Og går generelt rigtig ujævnt og muligvis kun på 2-3 cylindre... 

    Jeg har skiftet alle 4 tændrør, samt prøvet med 2 andre brugte tændspoler. Målt modstand på tændspoler som ligger ca. 2,80 ohm, ligeså med Plus generator følere ligger på ca. 500 ohm.  Der er 11 volt til spolerne og 12.3 volt på batteriet. Jeg har lavet kompression test, og der ligger alle cylindre på 11-13 bar. 

    Mit ene tændkabel til cylinder 1 har meget større modstand end de andre ca. 5 Mega ohm... Hvor de andre ligger på ca. 600 ohm hvis jeg husker korrekt. (Kan det virkelige bare være det ene kabel der er defekt ?) og hvorfor mister den så gnist på cylinder 3 også.

     

    Er der nogen der kan hjælpe mig i den rigtige retning? 

    På forhånd tak.

    Årets Viffer 2020
    Formand
     
    Klubmedlem
    Bestyrelsesmedlem

     
    Senior Member
    Posts:6240 Senior Member

    --
    21 jul 2021 10:49
    Den store Dr Lundgaard er lige kommet hjem fra Norge, mon ikke, han har et bud, på hvad der kan være galt?
    Thomas Olsen
    9270 Klarup/Aalborg
    VFR 800 X crossrunner 2020
    VFR 800 Vtec 02
    GPX 750R
    CB250
    Årets Viffer 2017
    Kasserer
     
    Klubmedlem
    Bestyrelsesmedlem

     
    Expert Viffer
    Posts:2703 Expert Viffer

    --
    21 jul 2021 11:30
    Det kan være sensoren til 1 og 3 da de får signal fra den samme sensor så vidt jeg ved. Synes det er eneste fællesnævner umiddelbart.
    Lyder lidt sært med kablet men det er da vist nemt at skifte hvis det er.
    Kender ikke så meget til modeller før rc 36.
    Måske Morten Lange vil byde ind med noget mere know how på tidligere modeller.


    Sendt fra min SM-A526B med Tapatalk
    Kristian Lundgaard. (7800 Skive)
    Nuværende maskiner:
    VFR 800 X Crossrunner 2017
    VF4R 750 RC 36-1 1990 - ombygget
    RVF 400 RT NC35 1996
    VFR 750 RC 36-1 1990 reservedelscykel
    Jawa 500 Speedway 2 ventilet 1972


    Junior Viffer


    Posts:10
    Junior Viffer


    --
    22 jul 2021 05:26
    Tak for svar

    Er der nogen der ved hvad knastaksel sensoren har af indflydelse på tændingen. Som jeg umiddelbart ser det i værkstedshåndbogen, så er det sensoren til cyl. 1-3 der sidder til venstre og 2-4 til højre. (de måler begge 500 ohm) Men det virker logisk at det er den sensor der driller... Hvis ikke CDI boksen er defekt.

    Jeg fik 4 brugte kabler med til tændspolerne, men de er desværre intet værd. Jeg må prøve med et andet kabel, synes bare de er svære at finde på nettet... Når de skal have den gummi hætte på, så der ikke kommer vand og skidt ned til tændrøret.
    Årets Viffer 2017
    Kasserer
     
    Klubmedlem
    Bestyrelsesmedlem

     
    Expert Viffer
    Posts:2703 Expert Viffer

    --
    22 jul 2021 08:32
    Er der knastaksel sensor på en rc24?
    Det sker sjældent motorstyringen bliver defekt.
    Sensorerne kan blive defekte, det er før sket. De kan typisk virke når de er kolde men begynde at svigte jo varmere motoren bliver.
    Men det kan godt være vanskeligt at finde den helt eksakte fejl.
    Altid noget 2 og 4 virker så har man mulighed for at bytte lidt rundt på tingene og se om fejlen flytter med.

    Sendt fra min SM-A526B med Tapatalk
    Kristian Lundgaard. (7800 Skive)
    Nuværende maskiner:
    VFR 800 X Crossrunner 2017
    VF4R 750 RC 36-1 1990 - ombygget
    RVF 400 RT NC35 1996
    VFR 750 RC 36-1 1990 reservedelscykel
    Jawa 500 Speedway 2 ventilet 1972
    Du er ikke godkendt til at oprette indlæg
    Side 1 af 512345 > >>